Bangkok – Gezi Günlükleri 1. Gün

Bangkok; Tayland’ın başkenti, Tay dilinde Melekler Şehri ve Türkiye’nin Güneydoğu Asya’ya açılan kapısı…

Bangkok

1. Gün (06.07.2014)

Suvarnabhumi Havaalanı:

THY ile 9.5 saatlik direkt uçuş ile sabah 10.00 gibi Bangkok’un ana havalimanı olan Suvarnabhumi havalimanı’na indim. Sırt çantamı aldığım gibi hemen Pasaport kontrol bölümüne geçtim. Heyecanlıyım, çünkü birazdan memleketimden 9000 km. ötede bambaşka bir dünyaya adım atacaktım. Pasaport kuyruğunda Türk pasaportlu bir abiyi görünce hemen bir “Merhaba” dedim ve yolculuğumun 16 gününde beraber olacağım Cem abi ile tanıştık. Tayland, Türk vatandaşlarına kapıda sorgusuz sualsiz 1 aylık vize veriyor. Pasaport kontrol de 1 dk’lık işlemler sonrasında pasaportlarımıza 1 aylık vize vuruldu ve macera başladı.

Havaalanında 100 dolar bozdurdum, Tayland para birimi olarak 3100 baht civarı para aldım. Paranızı yanınızda dolar olarak getirin. 1-2 günlük size yetecek kadar parayı havaalanında bozdurun, sonrasında ihtiyacınız olacak parayı şehir merkezinde yüksek kurdan bozdurun. Havaalanında düşük kurdan bozdukları gibi, aldığınız parayı sayın. Bana 10 baht eksik vermişlerdi, eksik verdiniz diyince onu da verdiler. 1$, 31-33 thai bahtı ediyor.

Havaalanından Bangkok şehir merkezine gitmek için en iyi, ucuz ve hızlı yolu Airport Rail Link. Yolcu terminalini zemin katından aşağı iniyorsunuz ve sizi Bangkok merkeze götürecek trene atlıyorsunuz. Bu hatta 2 adet servis var. Direkt Makkasan veya Phaya Thai istasyonlarına giden Express Line ve her istasyonda duran daha yavaş City Line.

Bangkok Şehir Ulaşım Haritası

Bangkok içi ulaşım:

Bangkok’un sabah ve akşam trafiği İstanbul ile yarışıyor. Öğlen saatleri dışında Bangkok’ta taksi kullanmadım. Toplu taşıma, hava metrosu BTS Skytrain ve yer altı metrosu MRT her yere gidiyor. Zamandan ve paradan tasarruf… Bana göre Bangkok’ta kalınacak iki bölge var. Şehri ikiye bölersek, ilki eski şehire çok yakın olan Khaosan Road, ikincisi yeni şehrin alışveriş-eğlence bölümünün olduğu Sukhumvit-Asok-Nana-Siam semtleri. Biz de Sukhumvit’i tercih ettik. Zaten ikinci bölge BTS Skytrain ile birbirine oldukça yakın. Siam’ı çıkartırsak Sukhumvit-Nana arası yürüyerek 15 dk. Siam için mutlaka BTS’yi tercih edin. Khaosan Road’a ise taksiyle gideceksiniz. Sukhumvit-Khaosan Road arası taksiyle orta dereceli bir trafikte 20-25 dk ve 90 baht. Şaka gibi değil mi? Çok ucuz. 3$ bile değil. Taksi tüyolarım aşağıda.

Express Line trene (45 baht) bindik, son durak Phaya Thai durağında indik ve Asok’a gitmek üzere hava metrosu BTS Skytrain’e bindik. Asok durağında indik ve son kez Sukhumvit’e ulaşmak üzere bu sefer yer altı metrosu MRT’ye bindik. Sukhumvit’e geldik. Kalacağımız yeri ayarlayabilmemiz için internete ihtiyacımız var. Hemen çevrede wifi internetini kullanabileceğim bir yer arayışına girdik. MRT Sukhumvit çıkışında “Terminal 21” alışveriş merkezi var. Girdik ve danışmaya internete ihtiyacımız olduğunu, nerden bulabileceğimizi sordum. Aldığımız cevap ise AVM’nin turistlere sunduğu 2 saat süreli bedava wifi hizmeti sunduğuydu. Harikasınız. 🙂 Pasaportlarımızı verdik, sisteme kayıt ettiler ve hemen wifi şifrelerimizi aldık. Civardaki uygun mekanlara baktım, birkaç tanesinin ekran görüntüsünü aldım. Yola düştük ve anayolda karşıdan karşıya geçerken ilk tehlikeyi yaşadık. Bangkok’ta bazı yollar çift şerit. Dolayısıyla sağ tarafımıza baktığımızda yol temizken, sol tarafımızdan süratle arabalar yaklaşıyordu, hasss diyip fırladık. Dikkat edin, ezilmeyin. 😀

Sukhumvit ve BTS Skytrain

3-4 tane hotel dolaştık, düşük sezon olmasına rağmen umduğumdan pahalıydı ya da o paraya odalar kötüydü. Nemli sıcak havadan bunalmış, dolaşmaktan yorulmuştuk ve ilk günün günahı olmaz hesabı ilk girdiğimiz yere Tune Hotel‘e geri döndük. İlk gün ki mekanımız burası oldu. İki kişi twin bed room (çift yataklı oda) – 1200 bahttı. (Kişi başı 600 baht – 18.5$) Tüm seyahatimde kaldığım en lüks hoteldi diyebilirim. 🙂 Memnuniyetle tavsiye edebilirim.

Her yurtdışına çıktığımızda başımıza ufak bir dert olan taharet musluğu olayına değinmek istiyorum. Avrupa’da tuvalet olayı taharet musluğu olmadığından çok kötüydü. İlkel yollarla pet şişe ya da ıslak mendille işimizi görüyorduk. Malesef burada da (Tayland, Kamboçya) taharet musluğu yok, çok daha iyisi var. Su tabancası. Müthiş bir şey. 😀 Hiç elinizi kirletmeden, basınçlı suyla işinizi görüyorsunuz. Çok sevdim. Ayrıca adamların umumi tuvaletleri dahi çok temiz. Bazı AVM tuvaletlerinde tuvaletin yan tarafında bir konsol var. Yıkama sonrası kurulama dahi yapıyor. Bu kadarı da fazla, aşmışlar 😀 Bu bağlamda temizlik hususunda şimdiye kadar denediklerim arasında Güneydoğu Asya > Türkiye > Avrupa

7/11 Market     IMG_2407 IMG_2408

Duşumuzu alıp, biraz dinlendikten sonra şehri keşfetmeye çıktık. Sukhumvit-Nana arasını yürüyerek turladık. Uzakdoğu Asya’daki kahvaltılarım ve ufak öğünlerimin kurtarıcısı 24 saat açık olan 7/11 Eleven ve Family Mart marketlerini keşfettim. Bu marketler sayıca o kadar çok ki, aynı sokakta bazen 2 tane bile bulabiliyorsunuz. Paket üçgen sandviçleri ve karışık kruvasanları favorim oldu. Kahvaltılarım hep bu şekilde geçti desem yeridir. Ürünlerin kasada ödemesini yaptıktan sonra ısıtalım mı diye soruyorlar? Mikrodalgada ısıtıyorlar. 2 adet sandviç 25 baht x2, 1 karton ya da kutu içecek 10-20 baht. 2.2$’a ekonomik güzel bir kahvaltı…

Akşam ise Bangkok’un en iyi disko kulüplerinden Mixx‘e gittik. Sukhumvit’den taksiyle 10dk’lık bir mesafede, 40 baht tuttu. (Kişi başı 20 baht) Kulübün giriş ücreti, 1 içecek dahil 210 baht. Biz 10 gibi gitmiştik, erken gitmişiz. 12.30-1’den önce gitmeyin. Eğlence ise fena değil. 🙂 Gece 4 gibi çıktım. Sırada otele dönüş yolu var. Taksicilere mutlaka “taksimetre açıyor musunuz” diye soruyorsunuz. Nereye gideceğinizi soruyorlar. Cevabınız işlerine gelirse açarım, yok almıyorum, ya da size şu fiyata götürürüm diyorlar. Pazarlık yapacaksınız. Birkaç taksiciye sordum, işlerine gelmedi. Ardıma dahi bakmadım. Siz tok alıcısınız taviz vermeyin, işlerine gelirse. Ona göre davranın. Taksici hadi gel diyip arkanızdan gelebiliyor. Bana 200 baht diyeni de oldu, 50 bahta döndüm. 🙂 Genel olarak otel önlerinden, turistik mekanların hemen dışından vs… taksiye binmeyin. Buralar sizin cebinizi soymaya kalkışacak, yüksek fiyat söyleyecek, taksimetre açmaya yanaşmayan sahtekarlarla dolu. Her zaman 1-2 sokak öteye yürüyün. Genel olarak  durağan haldeki bir taksiye binmeyin. Hareket halinde olan bir taksiyi durdurup ona binin. Buralarda her şeyde ama her şeyde pazarlık yapacaksınız, uyanık olacaksınız.

Bangkok ulaşım tüyolarını daha sonra ayrı bir başlıkta derleyeceğim.

İlk gün sonu…

Fikir edinmeniz için harcamalarımı paylaşacağım.

Bangkok 1. gün

35+16+42+42+31 baht metro-tren ulaşım,

600 baht hotel (paylaşımlı),

175 baht yemek, 14 baht su (7×2), 20 baht kutu içecek, 100 baht yemek

210 baht mixx, 20 baht taksi (paylaşımlı), 50 baht taksi

1638 baht – 50.6$

• Pelin Yılmazer

Serdar çok güzel bir yazı dizisi olmuş. 🙂 Aynı taharet su tabancalarından Finlandiya’da da var üstelik sıcaklık ayarlı bence son yüzyıldaki en iyi icatlardan biri 😀

• Serdar Uzun

Sitemin ilk yorumu senden geldi Pelin. Teşekkür ederim. Takipte kal ve yorumlarını bekliyorum. 🙂 Kesinlikle! Türkiye’ye getirmek lazım bunları. 😀

• http://www.serdarontheroad.com/ Serdar Uzun

@pelinylmazer:disqus,

Sitemin ilk yorumu senden geldi. Teşekkür ederim.
      Dediğine şiddetle katılıyorum, müthiş bir icat! 😀

• macfast

ülkeye girişte türk vatandaşlarına direk 1 aylık vize veriyor demişsin ben taylatta yaklaşık 40-45 gün kalmak istiyorum bunun için ne yapmalıyım ?

• http://www.serdarontheroad.com/ Serdar Uzun

macfast,

Havaalanında 30 günlük ücretsiz vizemiz dışında birkaç girişlik turistik vizeler var. Fakat bunlar ücretli. Tek giriş hakkı olan turistik vizenin ücreti 40$. Bu vize ile 60 gün Tayland’da kalabilirsiniz. Giriş hakkını vizenin veriliş tarihinden itibaren 3 ay içerisinde kullanmak gerekiyor. Ben daha da kalacağım dersen 1900 baht (57$) ücretli uzatmayı da kullanarak, vizene 30 gün daha ilave ettirip 3 ay (60+30) boyunca Tayland’da kalabilirsin. Vizeyi İstanbul ve Ankara’daki konsolosluklardan alabilirsin.