Bangkok – Gezi Günlükleri 2. Gün

Hızlı bir gecenin peşine Bangkok’taki 2. günümüze erkenden uyandık. Bugün Khao San Road tarafına geçip, Khao San Road’a çok yakın mesafede bulunan Eski Şehir’de Wat Pho (Yatan Buda), Wat Arun (Şafak Tapınağı), Grand Palace (Büyük Saray)’ı dolaşmayı planlıyorduk.

Hotelimizden çıkışımızı yaptık ve hemen ana caddeye fırladık. Khao San Road için taksicilerle pazarlığa başladık. Çok arsız bunlar. Mesafe beğenmiyorlar, taksimetre açmam şu fiyata götürürüm diyenler var. Taksimetre açana denk gelene kadar 3-4 taksiciye sormuşuzdur. Atladık taksiye. Kafam bir yandan da dünyanın her yerinde olan turist-taksici-dolaştırılmak üçgeninde. Bindiğimiz gibi taksiciyi sorularımla darlamaya başladım. Burdan Khaosan Road ne kadar sürer? Adam trafik varsa 30 dk. dedi. Beni düşünceler aldı. 30 dk. taksi demek Türkiye’de sağlam para demek. Yol açık gibiydi, 10 dk sonra gene sordum. 20 dk. var diyor. Lan adam mı kekliyon! Trafik varsa 30 dk. dedin, yol açık gidiyoruz hala 20 dk. var diyorsun. Geçiririm ağzının ortasına. Bir yandan da taksimetreye bakıyorum. Çok da ilerlemiyor, iyi gidelim bakalım. Giderken taksiciyle klasik nerelisiniz muhabbetleri de oldu. Türkiye’yi biliyormuş. Hakan Şükür’den girdi, Tarkan’dan muck muck yaptı. 😀 Toplamda 25 dk. sonra Khao San Road’ın girişine geldik. Taksimetre’ye baktım. 90 baht yazıyor. 3$ dahi değil. Vuhuu şaka gibi. Adam dolaştırmış dahi olsa bu fiyata koymaz. 😀 İlk taksi deneyimi güzel sonuçlandı. Anladık ki buralarda taksi çok ucuz. Biz iki kişi olduğumuzdan her şeyin ücreti paylaşıldığından daha da ucuza geliyor. 🙂

– Khao San Road’a ise en hızlı ve ucuz ulaşım yolu taksi. Sukhumvit-Khaosan Road arası taksiyle orta dereceli bir trafikte 20-25 dk ve 90 baht. Şaka gibi değil mi? Çok ucuz. 3$ bile değil. Taksi tüyolarım için ilk yazıma bakınız.

Khao San Road

Kohsan_Road_Bangkok

Tüm dünyadan gezginlerin buluşma noktası olan Khao San Road’dayız. Burası, biz gezginler için Bangkok’un en popüler ve uygun fiyatlı caddelerinden birisi.

Burası sırtçantalıların yuvası olarak tabir edildiği için internetten konaklama için araştırma yapmamıştım. Gördüğümüz hotel, guesthouse’lara girdik ve fiyat almaya, odalara bakmaya başladık. Malesef konaklama fiyatları umduğumdan fazla. Çift yataklı (twin bed) odada kişi başı 600-750 bahtlar konuşuluyordu. Bangkok pahalı pahalı. Khao San caddesinin başında 4-5 mekana baktıktan sonra, Cem abi ile konaklama mekanı konusunda fikir ayrılığına düşüp ayrı ayrı kalmaya karar verdik. Hava yanıyordu. Caddedeki çok sayıdaki seyyar satıcının da sattığı baharatlı yemekler havayı daha da ağırlaştırıyor. Kahvaltı da edememiştim, karnım açlıktan zil çalıyor. Sonra caddenin ortasında daha önce bir arkadaşımın konakladığını gördüğüm Khao San Palace Hotel‘i gördüm ve içeri daldım. Fiyat gene yüksekti ama sıcaklıktan ve açlıktan bezmiş durumdaydım. 750 bahta standart ikiz (king boy) yataklı odamı aldığım gibi, doğruca odama duş almaya gittim. Tam duşa giricem, giderden kocaman bir hamam böceği çıkmaz mı! Oda görevlisi gelip temizliği yaptı ama psikoloji kötü etkileniyor. 🙂 Duş sonrası Cem abiyle buluştum. Sunrise Tacos restoranına girdik. Sabah ve öğle yemeğini güzel bir burger yiyerek telafi ettim. (Burger ve içecek 205 baht – 6.5$) Fiyatlar oldukça uygundu.

Saat öğlen 2 civarı, eski şehri dolaşma vakti… Ayaklarımıza kuvvet yola koyulduk. 6-7 dk.lık yürüyüşten sonra uzaktan Grand Palace’ı (Büyük Saray) görebiliyorduk. İlk olarak Wat Pho’ya girdik.

Wat Pho (Yatan Buda)

Wat Pho (Yatan Buda Tapınağı) Bangkok’un en eski ve popüler tapınaklarından birisi. Tapınak, 16. yüzyıl başlarında inşa edilmiş. Altın varak kaplı, 46 metre uzunluğunda 15 metre yüksekliğindeki Dev Buda heykeli tapınağın alamet-i farikası. Buda’nın nirvanaya ulaşmasının betimlendiği Yatan Buda Heykeli’ne bakarken dahi aynı fikre kapılıyorsunuz.

P1020135 P1020138

Tapınakta ayrıca meditasyon ve masaj eğitiminin yanısıra masaj hizmeti de veriliyor. Masaj yaptırmak isteyenler, geleneksel thai masajını yerinde 200-300 baht gibi uygun fiyatlara yaptırabilirler.

Wat Pho, ziyaret saatleri: 08.30-17.00. Giriş ücreti ise 100 Baht. Biletin yanında ücretsiz 1 şişe su fişi veriyorlar

P1020116 P1020120

P1020110 P1020113

Grand Palace (Büyük Saray)

İhtişamıyla uzaktan dahi insanı etkileyen Grand Palace, Bangkok’un en etkileyici yapılarından birisi. Bizim Topkapı Sarayı’nın Tayland şubesi. Oldukça büyük olduğunu ve tamamını gezmek rahat 2-3 saati bulabileceğini söyleyebilirim. Malesef vaktimiz kısıtlı olduğu için ve Wat Pho’da fazla zaman harcadığımız için biz dolaşamadık. Bir daha ki sefere mutlaka!

Grand Palace, ziyaret saatleri: 08.30-16.30. Bilet satışı 15.30’a kadar yapılıyor. Giriş ücreti ise 500 Baht.

P1020081 P1020086

Wat Arun (Şafak Tapınağı)

Chao Praya nehri kenarında Eyfel kulesi benzeri ihtişamıyla göz alan Wat Arun tapınağı, Bangkok’ta en sevdiğim tarihi yapı oldu. İsmi, Tay dilinde Şafak Tapınağı manasına geliyor. Daha iyisi de olamazdı. Benim gibi içinizde bir İndiana Jones ruhu taşıyorsanız, eski ve çarpıcı eserlere bayılıyorsanız benim gibi Wat Arun’u çok seveceksiniz. Eyfel kulesi de neymiş, hemen hemen tamamı porselenden inşa edilmiş görkemli Wat Arun’un yanında hiç…

IMG_1738 P1020152 P1020154

Macera seviyorsanız, dik merdivenleri aşıp, tapınağın balkon bölümüne çıkın. Kendinizi  Bangkok’un şahane manzarasıyla ödüllendirin ve benim gibi hatıra brandasına imzanızı bırakın. Sakın ola Wat Arun’u görmeden Bangkok’tan dönmeyin.

Wat Arun, nehrin öbür yakasında. Ufak feribotlar devamlı iki yaka arasında hizmet veriyor. Transfer ücreti 3 baht.

Wat Arun, ziyaret saatleri: 08.00-17.30. Giriş ücreti ise 50 Baht.

P1020155 P1020156 P1020153

Tapınak ziyaretlerinde uymanız gereken giyim kuralları var. Omuzlar, ayaklar ve bacaklar kapalı olmak zorunda. İçi gösteren kıyafetlere de izin verilmiyor. Erkekler bir tişört ve pantalon giyebilir. Kadınlarda kurallara uygun şekilde giyindiği takdirde problem yok. Uygun kıyafeti olmayanlar için girişte kıyafet bölümü var. Buradan 100-200 bahta kıyafet kiralıyorsunuz. Ziyaretiniz bittiğinde kıyafetleri geri verirken, paranız da iade yapılıyor. Ayrıca tapınaklara girerken ayakkabıları çıkartmayı unutmayın.

Wat Arun dönüşü yolumuzu kaybettik, daha doğrusu ben kaybettim. Yaklaşık 1 saat şehri dolaştık. Benim için problem yok. Bir şehri en iyi sokaklarında kaybolarak tanırsınız. Ama Cem abi benim kadar genç değil. :)) Geldik Khao San Road’a… Akşam yemeği öncesi dinlenmek üzere bir süre otellerimize çekildik. Odamda yatağıma uzanmış dinleniyor, sosyal paylaşımlarımı yaparken o da nesi?! Odada uçan bir hamamböceği… Hayyy böyle işe! Gene resepsiyona seslendim, hizmetli geldi. Kadınla beraber odada böcek avına çıktık. Şerefsiz olmadık yerlere iyi pusuyor. 1-2 kere yerini buldum ama avcımız avını avlayamadı. Durum böyle olunca destek ekip geldi. İki erkek hizmetliyle berabe tüm oda 15 dk. daha baştan aşağı arandı ve haşereyi avlandı. Sabah 1, akşam 1. Gece ne olacak? 🙂

Akşam yemeği için Khao San Road’u baştan aşağı turladık. Hediyeli eşya satan dükkanlardan sanat galerilerine, dövme ve masaj salonlarından otel-guesthouse’lara, seyyar yemek-tropikal meyve satıcılarına kadar aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tam bir gezgin sokağı. Tercihimizi noodle’ın thai versiyonu olarak nitelendirebileceğim padthai’den yana yaptık. Çok ekonomik olmasının yanında nefis bir yemekti. (50 baht) Tatlı niyetine de kesilmiş taze mango (20 bahta) aldım. Keyfim yerine geldi. 🙂 Sokakta tuktuk şoförlerinin “tuk tuk, bang bang” cümlelerine hazır olun. 🙂

IMG_1739  img_0074

bugs-to-choose-from 10463950_10152468727606066_4727027596014733166_n

Gece eğlencesi için “The Club” isimli diskoyu öneririm. 120 baht giriş ücreti var. Dandik bir içecek giriş ücretine dahil.